DOLAR

34,7304$% 0.09

EURO

36,6072% -0.42

GRAM ALTIN

2.929,00%-1,10

ÇEYREK ALTIN

4.872,00%-0,76

TAM ALTIN

19.488,00%-0,74

Öğle Vakti a 12:58
Şanlıurfa AÇIK
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Engelleri Tarzla Aşan 15 Fransız Köprüsü

ad826x90
ad826x90

ransa, dünyanın en güzel köprülerinden bazılarına sahiptir. Tüm köprüler ana amaçları olarak işlevsel olsa da, yüzyıllar boyunca Fransız tasarımları bize dünyanın en etkileyici ve şaşırtıcı yapılarından bazılarını verdi. Devasa mühendislik başyapıtlarından, Roma harabelerine, Paris klasiklerine, doğal kaya oluşumlarına ve Orta Çağ surlarına kadar, engelleri şık bir şekilde aşan 15 Fransız köprüsüne bakalım.

Viaduc de Millau

Büyüklük açısından, hiçbir köprü devasa ve zarif Viaduc de Millau’dan daha muhteşem olamaz. 2023 itibarıyla dünyanın en yüksek köprüsü, akıllara durgunluk veren 336,4 metre (1.104 fit) yüksekliğiyle Eyfel Kulesi’nden daha yüksek! 2004 yılında tamamlanan 2.460 metre (8.070 fit) uzunluğundaki teleferik köprü, bazen yelkenli teknelere kıyasla minimalist ve güzel stiliyle de dikkat çekiyor. Viaduct de Millau, yedi ince direk üzerinde duran Tarn Vadisi’nin yeşil tarlalarını geçiyor.

Viaduct de Millau, Occitanie’nin Aveyron bölümünde, Tarn Vadisi’nde yer almaktadır. Tatil trafiğini aşağıdaki vadiden geçme zahmetinden kurtaran A75 otoyolunun bir parçasıdır. Hepsinden iyisi, Viaduct de Millau’nun parti numarasıdır; Sis vadiyi doldurduğunda, bulutların üzerinde serbestçe süzülüyormuş gibi göründüğü için köprü en tuhaf halindedir.

Gard Köprüsü

Fransa’nın güneyinde, Occitanie’deki Nîmes şehrinin yakınında bulunan Pont du Gard, Fransa’nın en etkileyici Roma yapılarından biridir. MS birinci yüzyılda inşa edilen Pont Du Gard, bir su kemeri işlevi görüyordu . Suyun Fontaine d’Eure’deki doğal su kaynaklarından 50 km (31 mil) uzaklıktaki Roma şehri Nemausus’a (şimdi Nîmes) taşınmasına yardımcı oldu. Roma İmparatorluğu’nun sonlarına doğru su taşıma görevlerini durdurdu, ancak ortaçağ lordları tarafından yaya trafiği için ücretli bir köprü görevi görerek yararlı olmaya devam etti.

Tarihi değeri, 18. yüzyılda giderek daha fazla kabul gördü ve köprüyü korumak için koruma çabaları başlatıldı. İmparator III. Napolyon köprüye özellikle düşkündü ve yenileme çalışmalarını onayladı. Bugün Pont Du Gard, UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndedir ve Fransa’nın en popüler antik turistik bölgesidir. Köprünün üst kısmında insanların yürümesine izin verilmezken, 1747’de küçük bir paralel yaya köprüsü eklenerek yayaların su kemerinin devasa boyutuna yan yana yürümeleri ve hayranlık duymaları sağlandı.

ad826x90
Gard Köprüsü

Avignon Köprüsü

Fransa’nın en ünlü ortaçağ köprülerinden biri, Avignon komünündeki Pont d’Avignon’dur (Pont Saint-Bénézet olarak da bilinir). Provence bölgesinde yer alan asırlık yıkık köprü, kısmen Rhône nehrini kaplar. Yaklaşık bin yıl önce, 1177 ile 1185 yılları arasında ahşaptan inşa edilmiş, 1234’te taştan yeniden inşa edilmiştir.

Bugün köprü harabe halindedir ve orijinal 22 kemerden sadece 4’ü ayaktadır. UNESCO Dünya Mirası alanı olarak sınıflandırılmıştır ve ziyaretçilerin üzerinde yürümesine izin verilen bir turistik cazibe merkezi olarak popülerdir. Bununla birlikte, daha çok kendi şarkısıyla tanınabilir – köprünün altında bir dans hakkında Sur le Pont d’Avignon adlı 15. yüzyıldan kalma bir çocuk şarkısı!

pont d'avignon saint benezet fransız harap köprüsü çizimi
Pont d’Avignon’a izin ver

Sanat Köprüsü

Paris’teki Pont des Arts, Paris’teki en ünlü köprülerden biridir, belki de resmi olmayan alter-egosu – Love Lock Köprüsü nedeniyle. Şehrin merkezinde yer alır ve Palais du Louvre ile Institut de France’ı birbirine bağlar. Adını, köprü inşa edildiğinde Le Palais des Arts olarak anılan Louvre’dan alıyor. Orijinal köprü, 1802 ve 1804 yılları arasında Napolyon Bonapart tarafından inşa edildi ve Paris’teki ilk çelik köprü oldu. 1976’ya gelindiğinde, dünya savaşları sırasında tekne kazaları ve bombalamalar nedeniyle köprü tehlikeli bir durumdaydı ve 1979’da 60 metrelik köprünün çökmesiyle sonuçlandı. Yerine yeni bir köprü inşa edildi ve 1984’te açıldı.

2008’de Pont des Arts, rezil ‘aşk kilitlerini’ çekmeye başladı. Ziyaretçiler, iki sevgilinin adlarını veya baş harflerini içeren bir asma kilit yazar veya kazır, onu korkuluğa sabitler ve ardından anahtarı aşağıdaki Seine nehrine atardı. 2012 yılına gelindiğinde, köprü kilitlerle, diğer kilitlere takılan kilitlerle ve hatta bisiklet kilitleri eklenerek yükseliyordu. 2014 yılında, güvenlik endişeleri ve bazı parmaklıkların çökmesi sonrasında, aşağıdaki Seine nehrini kirleten anahtarlara ek olarak, kilitler kaldırıldı – 45 ton ağırlığındaki bir milyondan fazla kilit! Yerlerine, yerel sanatçıların eserlerinin yer aldığı düz paneller yerleştirildi.

Château de Chenonceau

Tamam, Loire Vadisi’ndeki Château de Chenonceau muhtemelen önce bir kale, sonra bir köprüdür, ancak Fransa’nın en güzel ve ziyaret edilen kalelerinden birinden bahsetmeye değer . Muhtemelen en çok, Cher nehri boyunca uzanan kapalı galerisi ve kemerleri ile sıra dışı yapısıyla tanınır. Mevcut kale 1514-1522 yılları arasında inşa edildi, köprü kısmı 1556-1559’da mimar Philibert de l’Orme tarafından eklendi ve 1570-1576’da Jean Bullant tarafından bir galeriye genişletildi.

Şato, tarihi boyunca kraliyet ve soyluların gözdesi olmuş, hatta 1560 yılında Fransa’nın ilk havai fişek gösterisine ev sahipliği yapmıştır. Bugün şato halkın ziyaretine açıktır. Chenonceau, nehri birbirine bağlayan muhteşem konumunun yanı sıra güzel bahçelere sahiptir ve halka açık etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır.

Château de Chenonceau

Neuf Köprüsü

Paris’teki en eski köprü, şehrin en ikonik köprülerinden biridir. Pont Neuf (yeni köprü) 1607’de tamamlandı ve bugün olduğu kadar o zamanlar da bir sanat eseriydi. Şehrin Haussmannizasyonundan önce Paris’in kaybolan Orta Çağ köprülerinin yerini alan ilk köprüydü . Eski köprülerin üzerine inşa edilmiş evler ve dükkanlar vardı ve bu da birkaç çökmeye yol açtı. Pont Neuf, Seine’nin ortasındaki Île de la Cité’de buluşan iki bölüm halinde taştan inşa edilmiştir.

Pont Neuf’un ilk taşı 1578’de Kral III. Henry tarafından atıldı ve o zamanlar için modern bir tasarımdı. Tamamlandığında Paris’in en geniş köprüsüydü. Louvre’un daha iyi görülebilmesi için üzerine ev inşa edilmemişti ve yayaları arabaların sıçrattığı çamurdan korumak için kaldırımlar ve burçlar bulunuyordu. Bazı tasarım özellikleri arasında maskaronlar, mitolojik tanrıların, satirlerin ve sylvainlerin 381 taş maskesinin rekreasyonları yer alır. Ayrıca at sırtında muhteşem bir Kral Henry IV heykeli vardır.

Pont Neuf paris taslağı

Pont de Pierre

Bordeaux’daki Gironde nehrini geçmek, şehrin en uzun köprüsü olan Pont de Pierre’dir (taş köprü), 1822’de tamamlanmıştır. 487 m (1598 ft) genişliğe ve 19 m (62 ft) genişliğe sahip olan Avenue Thiers ile Victor Hugo’yu birbirine bağlar. . Gironde ile köprü kurma fikri Napolyon tarafından önerildi, ancak Bourbon restorasyonundan sonra gerçekleştirildi.

Köprü bugün sadece yayaların yanı sıra tramvay, bisiklet, otobüs, taksi ve acil servis gibi toplu taşıma araçlarına da açık.

III. Alexandre Köprüsü

Pont Alexandre III, Paris’in en abartılı ve güzel köprülerinden biridir ve Seine Nehri’ni Grand Palais yakınından geçer. Adını Rus Çarı III. 160 metre (520 ft) uzunluğunda, 40 metre (140 ft genişliğinde) ve 6 metre (20 ft) yüksekliğinde, hepsi tek bir çelik kemer üzerinde, bir mühendislik şaheseridir.

Alexandre Köprüsü belki de en çok Grand Palais tarzını yansıtan gösterişli tasarımı, yaldızlı heykelleri, gösterişli sokak lambaları ve her bir uçta kanatlı atların bronz heykelleriyle süslenmiş 17 metre yüksekliğindeki dört direkiyle tanınır. Ayrıca, Eyfel Kulesi’nin muhteşem manzarasına sahiptir (özellikle geceleri), onu Paris’in en ikonik köprülerinden biri yapar.

Pont Ambroix

Pont Ambroix (veya Pont d’Ambrussum), Vidourle nehri üzerinde MÖ 1. yüzyıla kadar uzanan yıkık bir Roma köprüsüdür. Gallargues-le-Montueux ve Villetelle kasabalarının yakınında yer almaktadır. Eskiden Roma döneminde 11 taş kemer olan şey, şimdi sadece tek başına hayatta kalan bir kemer. İlginç bir şekilde, çöküş tarihi sanatta belgelenmiştir; Anne Rulman’ın 1620 tarihli bir taslağı 4 kemer gösteriyor. Gustave Courbet 1857’de yaptığında sadece 2 tane kalmıştı.

Roma İmparatorluğu tarafından kullanılan batıya doğru döşeli önemli bir yol olan Via Domitia’nın bir parçasıydı. Ortaçağda hala kullanımda olmasına rağmen, yüzyıllar boyunca Vidourle nehri boyunca meydana gelen büyük seller onu kemer kemer yok etti.

Pont Valentré

UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan 14. yüzyıldan kalma Pont Valentré, Occitanie’deki Lot nehrini geçen taş kemerli bir köprüdür . Müstahkem 3 anıtsal kulesi ve Gotik tarzı kemerleriyle tanınan le Pont Valentré, Cahors şehrinin bir simgesidir.

Pont Valentré, Şeytan Köprüsü olarak da bilinir. İnşaat 1308’de başladı ve ilerleme o kadar yavaştı ki, mimarın becerilerini binayı hızlandırmak için kullanması halinde Şeytan’a ruhunu teklif ettiği söylendi. Ruhunu korumaya çalışan mimar, Şeytan’a bir elekle son harç partisi için su getirmesini emrederek kandırır ve asla bitmemesini sağlar. Ceza olarak Şeytan, her gece merkez kuleden bir taşı kaldırması için bir iblis göndererek köprünün asla tamamlanmamasını sağladı. 1879’da tuğla işçiliğine bir iblis heykeli dahil edildi.

pont valentre fransız unesco dünya mirası köprüsü resmi

Viaduc de Garabit

Truyère nehri üzerinde ferforje bir demiryolu köprüsü olan Viaduc de Garabit, Fransa’nın en ünlü mimarlarından biri olan Gustave Eiffel tarafından tasarlanmıştır. Eyfel Kulesi’ne benzer bir tarza sahip olan Viaduc de Garabit, 565 metre (1.854 ft) uzunluğunda, 6 metre (20 ft) genişliğinde ve 124 metre (407 ft) yüksekliğinde, açıldığında dünyanın en yüksek kemerli köprüsüydü. 1885’te

Garabit Viyadüğü bugün hala kullanılıyor, ancak 2009 yılında temellerden birinde çatlaklar tespit edildi. Artık yolcu trenleri üzerinden sadece 10km/s (6 mil/s) hızla geçebiliyor.

Briare Su Kemeri

Fransa’nın en şaşırtıcı derecede güzel köprülerinden biri, Canal latéral à la Loire’den Loire nehri üzerinde su taşıyan gezilebilir bir su kemeri olan Briare Su Kemeri’dir. Centre-Val de Loire’daki Châtillon-sur-Loire yakınlarındaki kanal , 2,2 metre derinliğindeki su yolunu destekleyen 14 iskele ile 1896’da açıldı. Tekneler düzenli olarak karşıya geçer ve yayalar da karşıdan karşıya geçebilir, süslü sokak lambaları karşıdan karşıya geçer.

Pont d’Arc

Fransa’nın en muhteşem köprülerinden biri, Ardèche nehrinin bir kireçtaşı oluşumundan aşınarak oluşturduğu, doğal olarak oluşan Pont d’Arc’dır. Yaklaşık 400.000 yaşında olan Pont d’Arc, yaklaşık 50 m yüksekliğinde ve 60 m genişliğindedir. Özellikle Ardèche nehrinin aşağısındaki köprünün altından geçen kano ve kayıklar başta olmak üzere turistler için popüler bir yerdir.

Pont d’Arc, bazen Avrupa Büyük Kanyonu olarak adlandırılan daha büyük Gorge de l’Ardèche bölgesinin bir parçasıdır. Güney Fransa’daki Auvergne-Rhône-Alpes bölgesinin Ardèche bölümünde yer almaktadır. Yakındaki bir başka cazibe merkezi, şimdiye kadar keşfedilen en eski ve en etkileyici mağara resimlerinden bazılarının bulunduğu bir mağara olan Grotte Chauvet-Pont d’Arc’tır.

Pont Julien

Pont Julien, Fransa’nın en eski köprülerinden biridir ve Calavon nehri üzerinde MS 3. yüzyıldan kalma bir Roma kemeri köprüsüdür. Adını Julius Ceaser’den alan köprü, Provence bölgesindeki Bonnieux köyü yakınlarında bulunuyor . Günümüz İspanya’sından İtalya’ya uzanan Via Domitia Roma yolunun bir parçasıydı. Fransa’nın en etkileyici Roma yerleşim yerlerinden biri olan Pont Julien, 2000 yılı aşkın bir süredir kullanılmaktadır ve yayalar ve bisikletliler hala karşıdan karşıya geçebilse de, 2005 yılında araba trafiği başka yöne çevrilmiştir.

Köprüde, üzerinden geçen son arabayı, Finnbar MacEoin adında bir İrlandalıyı ölümsüzleştiren ilginç bir levha var. “Karşıdan karşıya geçen ilk kişinin kim olduğunu bilmiyoruz ama sonuncusu bir İrlandalı oldu.”

pont julien küçük taş fransız roma köprüsü taslağı

Pont de Bir Hakeim

Eyfel Kulesi’nin sansasyonel manzarasıyla ünlü Pont de Bir Hakeim, Seine nehri üzerinde iki katlı bir köprüdür. Üst kat, Passy ve Bir Hakeim metro istasyonları arasında nehir üzerinden geçen Metro hattı 6 trenleri içindir (metronun yerden yüksekte olduğu ender anlardan biridir). Aşağıda bir yol ve yaya kaldırımları var. Île aux Cygnes’in üzerinden geçer ve adanın Özgürlük Anıtı’nın kopyası köprüden görülebilir.

Pont de Bir Hakeim, yerinde duran eski bir köprünün yerine 1905 yılında tamamlandı. Başlangıçta Pont de Passy olarak adlandırılıyordu, ancak savaş sonrasında Kuzey Afrika’daki Bir Hakeim’deki büyük Fransız zaferini onurlandırmak için yeniden adlandırıldı. İkonik manzarası ve güzel ferforje stili ile Pont de Bir Hakeim’i geçmek ziyaretçiler için bir zorunluluktur.

***

Bu, Fransa’daki 15 muhteşem köprü listemi tamamlıyor! Ama bahsetmeye değer daha yüzlercesi var. Hangi köprüleri listeden çıkardım? Aşağıdaki yorumlarda bana bildirin!

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Japonya kültür evi ve daha fazlası

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.