Murdoch’un komik zekasını tanıyan ve The Black Prince’in yüzüncü yıl baskısının girişini yazan romancı Sophie Hannah, romanlarında çizgi romanla ciddi olanın ayrılmaz bir şekilde bağlantılı olduğunu söylüyor: “Hayatın çoğu zaman komik saçmalığının kesinlikle ayrılmaz olduğunu anlıyor. son derece ciddiyetinden. Mizah, ciddiyetten uzaklaşmak yerine geliştirir ve bunun tersi de geçerlidir. “
Bu size tanıdık geliyorsa, o zaman olmalı: edebiyat hem çok ciddi hem de çok komik kitaplarla doludur. Amis’in dediği gibi “Yazarlar komik çünkü hayat komiktir”. Bu, yalnızca Charles Dickens gibi hicivciler için değil, geleneksel olarak dünya hakkında absürdist vizyonu olan Samuel Beckett ve Franz Kafka gibi kasvetli tüccarlar olarak görülenlerin bile – genel olarak gülmezseniz ağlayacağınızdır. Godot için Beklemeyi Alın: Asla ortaya çıkmayacağını bildiğiniz birini sonsuza dek beklemekten daha komik, daha saçma ne olabilir?
Karışık duygular
En iyi komedi trajediye ihtiyaç duyar , çünkü onun uçup gitmesini engellemek için temel bir balasttır: Booker Ödülü zaman zaman komik kurguyu tanır ve Howard Jacobson’un Booker 2010 romanı The Finkler Question, sadece trajediyle bağlantılı değildir, aynı zamanda içine batmış. Yahudi bir kadın Yahudi karşıtı sindirmeye yönelik zayıf bir girişimle karşı karşıya kaldığında, “korkudan eğlenceye gitmiyordu ve geri dönüyordu, her iki duyguyu aynı anda yaşıyordu. Karşıtları kaydetme meselesi bile değildi çünkü onlar onun için zıt değillerdi. Her biri diğerinin parçasıydı. “
Daha eksiksiz ne olabilir – daha değerli ne olabilir ? – trajedi ve komedi iç içe olmaktan mı? Kurt Vonnegut’un en iyi eseri, Holokost romanı Slaughterhouse-Five, trajikomedi Slapstick – modern yalnızlık salgını hakkında – ve manik dünyanın sonu masalı Cat’s Cradle gibi kitaplarda bu melez yaklaşımı örnekledi. Gods Behaving Badly de dahil olmak üzere pek çok çizgi romanın yazarı Marie Phillips, Beckett’çi bir şekilde şu görüşe katılıyor: “Dünya en kötü haliyle bile – ya da özellikle – saçmadır.”
Phillips, “insanlar komikin tersinin ciddi olduğunu düşünme hatasını yapıyor ve bu nedenle eğer komikseniz ciddi olamazsınız ve bunun tersi de geçerlidir” diyor. Elbette komik olmanın tersi ciddi değil; komikin tersi komik değildir. Mizah sadece zeka örneği ama olmadığı için komik ve ciddi simbiyotik olan formu zeka. Yanal düşünmeyi gerektirir; beklenmedik bağlantılar kurmak; okuyucudan bir adım önde olmak. Başka bir Booker kazananı olan George Saunders’a göre , “Benim için çizgi roman, kendimiz hakkında ne düşündüğümüzle ne olduğumuz arasında her zaman bir eksiklik olduğu anlamına geliyor.” Yani, kurgudaki karakterin kalbine gider.