Herman Melville’in Moby Dick’inden Mark Twain’in The Adventures of Huckleberry Finn’e, Harper Lee’nin To Kill a Mockingbird’den Toni Morrison’ın Sevdiği filmlere ‘Büyük Amerikan Romanı’ cümlesini ve çok sayıda değerli eserin aklınıza geldiğini söyleyin. Peki ya “Büyük Amerikan Resmi” ne olacak? Kuşkusuz, bir ulusun karmaşık ruhunu – daha yüce özlemleri ile tawdrier kusurları arasındaki gerginliği – yakalama yeteneği, kelimelerden oluşan eserlerle sınırlı değildir. Bu koltuk ödülünü hak eden herhangi bir güvenilir tuval listesi, Grant Wood’un esrarengiz bakışları, American Gothic (1930) ve Edward Hopper’ın kentsel yalnızlık üzerine tehditkar meditasyonunu, Nighthawks’ı (1942) içermelidir; Georgia O’Keeffe’nin vatansever kafatası-görünümü Kırmızı, Beyaz ve Mavi (1930) – ve Michael West’in patlayıcı, çığır açan yaratıcı fisyon çalışması, Blinding Light (1947-48).
‘Büyük Amerikan Resmi’ için önerilen son yarışmacı zihninizin şövale üzerinde bir boşluk bırakıyorsa, yalnız değilsiniz. Ne onu boyayan kadın sanatçı (1908’de Chicago, Illinois’de Corinne Michelle West olarak doğdu) ne de yapıtın kendisi, 20. yüzyıl imaj yapımının en özenli adanmışları tarafından bile yaygın olarak bilinmemektedir. Ancak, geçen yüzyılda ortaya çıkacak en cesur, uzlaşmaz ve yenilikçi resimlerden biri olan West’in Kör Eden Işığını ortadan kaldırın ve Amerika’daki modern sanatın, sınırsız bir ifade gücüne sahip yeni ve güçlü bir dil arayışıyla olan öyküsü, bir tanesini kaybedecektir. en ilgi çekici arsa noktaları.